Různé technické plyny, jeden potrubní systém
„Unimog“ a „Actros“ – tyto dvě značky Daimleru se staly téměř synonymem pro výkon, robustnost a spolehlivost. U užitkových a nákladních vozidel se používají vysoce výkonné motory s dlouhou životností. Jedním z nejdůležitějších faktorů přispívajících k této spolehlivosti jsou speciálně kalené vačkové hřídele. Každý den se ve výrobním závodě Mercedes-Benz v Mannheimu, Německo, vyrábí stovky těchto extrémně odolných vačkových hřídelí pro vozy Unimog a Actros: hřídele se kalí ve specifické směsi kyslíku, dusíku, endotermního plynu a zemního plynu po dobu zhruba 15 hodin při přesně 950 °C.
Jeden systém pro všechny typy plynů
Komplexní kalírna sestávající z potrubí, rozvodnic, „endomatu“ a „carbomatu“ čekala generální oprava. Požadavkem bylo zavést nový, jednotný potrubní systém, který by stejně dobře zvládal různé tlaky, teploty a směsi plynů používané při procesu.
Systém měděného potrubí Profipress G, schválený pro všechny běžné průmyslové plyny, splnil všechny tyto specifikace. Mezi hlavní výhody patřilo použití speciálních těsnicích prvků HNBR v tvarovkách: při výběru správné kombinace tvarovky a těsnění již není nutné zohledňovat, který plyn teče kterým potrubím. Těsnění HNBR u tvarovek Profipress je vhodné a schválené pro všechny plyny používané v kalícím procesu.
Těsnicí prvek rozhoduje
Těsnicí prvek je pro tvarovku stejně důležitý, jako je vačková hřídel pro motor: každý potrubní systém je vystaven různým tlakům a teplotám a každý plyn má své vlastní chemické vlastnosti. Elastomer HNBR se běžně používá jako odolný materiál pro automobilové pohonné řemeny. Používá se však také pro výrobu těsnění, která dokážou odolat extrémním chemickým a tepelným podmínkám. Stejně jako speciální kalení vačkové hřídele zajišťuje dlouhodobou a spolehlivou životnost motoru, tak i výkonné těsnicí prvky komponentů Profipress G garantují dlouhodobou spolehlivost a bezpečný provoz potrubního systému.